05 August 2013

Putting things together

Hoi! Ik ben net terug van mijn vakantie in Zweden, en het was echt heel erg fijn. Ik heb veel foto's en filmpjes gemaakt, en die kunnen jullie binnenkort op mijn blog verwachten. Spijtig genoeg wordt het nu eerst een race tegen te tijd, want ik moet over twee weken mijn bachelorpaper afgeven. Maar daarna kan ik weer lekker genieten van de zomer, boeken lezen en bloggen :) Maarrr ik had wel nog een paar foto's en die ga ik jullie vandaag laten zien.

Hi! I'm back from my holiday in Sweden, and it was really nice. I made a lot of pictures and video's, and you can expect them on my blog soon. Sadly, I don't really have time for my blog right now, because my bachelor paper is due in two weeks, and I still have tons of work. But after that, I can start enjoying the summer again, read books, and of course: blog :) But I did have a couple of pictures I made before the holiday, so I'm going to show them to you today.



Elke keer als ik mijn kleerkast opruim, denk ik na over welke kledingstukken ik ook echt draag. Ik vind ook altijd heel wat kledingstukken waar ik wel van houd, maar die ik nooit draag omdat ik niet zo goed weet hoe ik ze moet combineren. Dat had ik ook met dit jurkje. Een jaar of twee geleden kocht ik dit op via een facebookpagina waar mensen hun oude kleren verkochten, en ik was er helemaal verliefd op. Het is wit met roze streepjes, en ik hou er echt van hoe dik de stof is en het allerfijnst vind ik dat het zakken heeft aan de zijkant. Verder is het ook redelijk aan de lange kant, en samen met de manier waarop het valt doet het mij echt een beetje aan de jaren '50 denken. Het probleem is dat het altijd net iets te lieflijk en meisjesachtig aanvoelt als ik gewoon dit jurkje aandoe met sandalen of ballerina's. Daarom wilde ik proberen om de look net iets ruiger te maken, en dat deed ik door het jurkje te combineren met mijn nieuwe jeansjasje en mijn leren rugzak. Verder droeg ik nog mijn nieuwe sandalen van Monki (die ik de laatste tijd echt vaak heb gedragen!), want ik vind het wel fijn om jurkjes met sandalen te combineren. Ik vind het uiteindelijk nog wel een leuke combinatie. Wat denken jullie? :)



Every time I clean out my closet, I think about which pieces of clothing I actually wear, and which ones I don't. I always find quite a few items that I do like, but for which I just haven't found the right way to combine them. That's what happened with this dress. I bought it a few years ago on a facebook page where people were selling their old clothes, and I immediately fell in love with it. It's white with little pink stripes, and I really like how thick the fabric is and the thing I love most about it is that it has pockets on the side. It's rather long, and the way it falls kind of reminds me of the fifties. The problem is that I always feel like it is a little too lovely and girly when i combine it with sandals or ballet flats. That's why I wanted to try to make it a little more rough with this denim jacket and my leather backpack. I also put on my sandals from Monki (which i've been wearing all the time lately!), because I like to combine dresses with sandals. I think it turned out quite nice. What do you think? :)


jurkje, jasje en rugzak: tweedehands / sandalen: monki
dress, jacket and backpack: second hand / sandals: monki

16 comments:

  1. Love the bag, and .. definetely those cool shoes ever!!! Soooo rad, girl!
    Anyway, wanna follow each other? Just let me know ;)

    aiiness

    ReplyDelete
  2. Ik vind jouw rugtas echt tof! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Veel mensen vinden dat :) Mijn broer had die voor mij gekocht voor mijn verjaardag twee jaar geleden.

      Delete
  3. Héle mooie foto's! Sowieso heb je altijd hele mooie foto's.

    ReplyDelete
  4. hihi, dat kleedje ken ik ;)

    ReplyDelete
  5. Mooie foto's! Dat rokje is zó schattig, die kleur, aaah <3

    ReplyDelete
  6. Wat een leuke sandaaltjes! Veel succes met je bachelorpaper! X

    ReplyDelete
  7. cute look <33

    BREEPLUSE.BLOGSPOT.COM

    ReplyDelete